Leta i den här bloggen

onsdag 26 januari 2011

Yogans Dag

På söndag 30/1 är det World Yoga Day, eller Yogans Dag, som man väl får översätta det med på svenska. Så passa på och gör yoga! Själv hade jag tänkt jag skulle uppmärksamma Filborna Arena eller Turn Träningscenter på detta och be om att få lägga in ett söndagspass på något av dessa ställen, eller varför inte på båda, för att fira dagen. Men med tanke på att vi drar igång Hot-veckorna på Filborna från och med måndag och jag sedan ska jobba 13 dagar i sträck och sammanlagt leda 32 pass, så ändrade jag mig… Jag kände att jag nog behöver min lediga söndag, trots allt. Någon typ av yoga blir det förstås ändå, men hemma istället.

Och apropå yoga så läste jag i Stadiums medlemstidning att yoga är bra för kvinnors hjärtan. Kvinnor som inte gör yoga utsöndrar nämligen 41 procent mer cytokin, signalämnen som kan orsaka hjärtsjukdom, än kvinnor som regelbundet tränar yoga. Yoga två gånger i veckan à 45 minuter ska räcka för att skydda mot detta. Bara att yoga på alltså!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar