Leta i den här bloggen

lördag 16 maj 2015

Vardagspuls

Idag gör jag på nytt PR för TV4:s Vardagspuls. Bara för den händelse du har missat detta utmärkta program som sänds alla vardagskvällar med inriktning på hälsa och välbefinnande och tips på träning, mat och krishantering mm. Alltid aktuellt. Och funkar inte tv-tiden 17.55 (som den definitivt inte gör för mig) så kan man så klart spela in eller titta på tv4play. 

Men jag tänkte även tipsa om deras utmärkta sajt http://www.vardagspuls.se med massor med bra tips, bland annat recept. Så igår gjorde jag Ulrika Brydlings linsbiffar, som fick godkänt av hela familjen.
Receptet hittar du här: http://www.vardagspuls.se/mat--recept/roda-linsbiffar-med-morotstzatziki-och-ruccolapotatis/ Jag erkänner att jag tillsatte ett extra ägg och även ytterligare 2-3 msk potatismjöl eftersom jag inte tyckte smeten hängde ihop tillräckligt. Och det blev väldigt bra! Jag tillsatte även en kruka färsk hackad koriander eftersom jag har en stor kärlek till denna ört, men det är ju en smaksak. Ulrika sa i programmet att man kan ta lite vad man tycker när det gäller kryddor. Plats för experimenterande med andra ord. 

Jag har även provat Agneta Sjödins pannkakor med chiafrön, ägg och antingen banan eller äpple. Suveränt bra som mellanmål och helt glutenfritt: http://www.vardagspuls.se/mat--recept/agnetas-frukt--och-chiapannkakor/ Jag gör två eller tre pannkakor av smeten istället för en tjock. Tycker det är lätt att bränna vid annars när den ligger på en längre stund. Ett jättebra mellanmål! Jag är alltid på jakt efter nya mellanmålsidéer nämligen till före, mellan och efter mina yogapass. Och det är ju kul med variation. Och det ska helst vara både gott, nyttigt och mättande, vilket detta är.

Flera andra bra recept hittar du som sagt på sajten under Mat & Recept!