Leta i den här bloggen

onsdag 18 februari 2015

Dags för fasta

Igår var det Fettisdagen, det var det väl knappast någon som missade? Så då är det dags att fasta nu då? Jodå! Jag fick det här tipset från Darren Hardy och tänkte att det var ju en bra idé. Tänk på någon dålig vana du har och så "fastar" du, dvs. avstår från den här vanan under 30 dagar. Exempel: 

  • Låt bli att kolla Facebook efter klockan 22.
  • Strunta i mobilen medan du äter och sover. Sätt den på ljudlöst och lägg den långt ifrån dig.
  • Låt bli det där godiset som du brukar äta varje dag. 
  • Tryck inte på snooze när klockan ringer, utan stig upp direkt istället så slipper du stressa.
  • Låt bli att slötitta på tv:n.
  • Sluta skjuta upp träningspassen till slutet av veckan. 
Eller, vänd på det istället och lägg till en ny och god vana under 30 dagar och se hur det känns.

Själv ska jag dra ner på chokladkonsumtionen. Den nyttiga mörka chokladen som jag normalt äter en liten bit av varje dag, den har plötsligt blivit en halv chokladkaka. Forfarande under förevändningen att den är så "nyttig" naturligtvis. Men den dolda anledningen är så klart att det är himla gott... Så jag slutar med det nu under 30 dagar. En bit får räcka. Dessutom ska jag träna magmusklerna lite mer. 30 dagar är en kort tid. Och sedan får vi se - kanske har vi då lärt oss trivas med våra nya vanor. Man vet aldrig om man inte provar.