Leta i den här bloggen

lördag 21 december 2013

ibook om yoga som livsstil




Din dagliga dos - yoga som livsstil


Det bästa som hände under veckan som gick var att min ibook om yoga äntligen publicerades i iBookstore och du kan nu ladda ner den därifrån helt kostnadsfritt till din iPad. Sök på boktitlen "Din dagliga dos - yoga som livsstil". Boken är gjord för liggande format, så ha iPaden vänd till liggande så du får med fotoserierna.

Min förhoppning är att du ska ha nytta av boken för att enkelt kunna plocka in lite yoga i din vardag. Den är skriven för vanliga människor mitt upp i livet som vill ha en daglig dos yoga, men inte alltid hinner iväg till ett yogapass någonstans. Så ta fram mattan och lägg iPaden bredvid. Du får förslag på 11 yogarutiner, som du kan välja efter dagsform och behov. Tidsåtgången för rutinerna är ca 10-20 minuter, men du anpassar helt och hållet själv beroende på hur många andetag du håller varje position, så du kan lätt förlänga till 30-40 minuter också om du har tid och lust. De flesta av positionerna jag valt är enkla, men effektiva.

Jag ger dig även några enkla andnings- och meditationsövningar, samt lite andra tips på hur du kan tänka kring mat, hur du undviker skador och hur du skaffar dig en positiv attityd till livet, alltihop sådant som jag själv tycker att jag har nytta och glädje av i min egen vardag.

Bokens innehåll:
  • Inledning
  • Yogarutin för morgonen - solhälsningar
  • Yogarutin för morgonen - utan solhälsningar
  • Yogarutin mot oro, ångest och stress
  • Yogarutin för ökad energi
  • Yogarutin för bättre matsmältning
  • Yogarutin för viktnedgång
  • Yogarutin för att varva ner
  • Yogarutin mot migrän
  • Yogarutin för ökad livsglädje
  • Yogarutin för återhämtning
  • Kontorsyoga
  • Pranayama - andning
  • Undvik yogaskador
  • Korta meditationer
  • Mat och dryck - hur bör du äta?
  • Mental träning - att skaffa sig en positiv attityd
  • Referenser

Så har du en iPad blir det här min julklapp till dig!