Leta i den här bloggen

lördag 11 mars 2017

Oatlys havredryck för kaffe - suveränt alternativ!

Jag skrev ett inlägg för längesedan (2012) om att Oatlys havredryck fungerade "sådär" i kaffe. Saken var ju den att den egentligen inte var avsedd för att användas så. Efter det lilla experimentet jag gjorde då har jag låtit saken bero tills jag häromveckan, och alltså mer än fyra år senare, plötsligt upptäckte att Oatly numera ju faktiskt har en bra produkt för detta! Det går framåt med världen och detta är väl förmodligen Guds gåva till alla latte-älskande veganer. 


Produkten heter alltså Oatly! iKaffe och är en "havredryck att skumma". Helt perfekt med andra ord och inte heller innehåller den något tillsatt socker, vilket en del sojadrycker däremot gör. Väldigt god är den dessutom. Jag föredrar numera detta framför mjölk i kaffet och definitivt tycker jag det är bättre och godare än soja. 

Jag har därför raderat mitt tidigare inlägg. Det händer ju saker som sagt, nya produkter utvecklas och det mesta blir bättre :-) Anledningen till att välja havredryck istället för mjölk, även om man inte är vegan, kan till exempel vara att havre har många fantastiska egenskaper. Bland annat har det en inflammationshämmande effekt, minskar risken för cancer i mag-tarmkanalen, är bra för hjärta och kärl (sänker det onda kolesterolet), stabiliserar blodsockret och hjälper till att förhindra diabetes typ 2. 

Bara att dricka och njuta alltså!