Leta i den här bloggen

torsdag 21 november 2019

Mobillådan

Det här är verkligen värt ett inlägg. För äntligen har vi fått lösningen på hur vi ska klara av det här med stressen kring att alltid vara uppkopplade, inte veta hur vi ska kunna ta en paus och att ständigt känna oss jagade och aldrig kunna stänga av. Och för oss som faktiskt lägger ifrån oss mobilen ibland får vi nu även lösningen på hur vi ska kunna hitta den igen (i våra förmodat stökiga bostäder då och med våra överstressade hjärnor som inte längre klarar av att komma ihåg saker). Och lösningen är: Mobillådan!!! Vi lägger helt enkelt våra mobiler i en låda! Vilket smart geni är det som äntligen har tänkt ut detta? Kan det kanske möjligen vara en fyraåring som satt på golvet och lekte och plötsligt sa: "Om jag lägger mitt lego i den här lådan, då kan Alva lägga sina pussel i den där lådan. Och ni, ni kan lägga era mobiler i den där lådan!" Och någon som hörde detta utbrast: "Jamen visst! Så perfekt! En mobillåda! Detta kan verkligen många människor ha nytta av. Och kanske kan det till och med bli årets julklapp?" Och så har vi därmed även fått lösningen på vad vi ska ge bort till alla dessa människor som redan har allt. För någon mobillåda har de förmodligen ännu inte hunnit skaffa sig. 

Förutom jag då. För jag har faktiskt redan en. Så egentligen var det jag som uppfann mobillådan, bara det att ingen känner till det. Fast min går egentligen under namnet "sladdkorgen". För jag tröttnade på att ha mina sladdar, laddare och högtalare spridda lite överallt omkring. Så jag åkte till IKEA och köpte mig en korg, där numera mina sladdar och även högtalarna som jag använder under yogapassen, får bo. Samt även mobilen när jag inte använder den och den inte ligger på laddning.  
Konceptet var så bra att jag även skaffade en större korg, där mina stickade och virkade sjalar och ponchos fick bo. För de hade också en tendens att ligga kringspridda överallt runt huset och vara svåra att hitta när man som bäst behövde dem. Lådor/boxar/korgar är helt enkelt jättebra att förvara saker i, och det är verkligen på tiden att denna stora hemlighet nu sprids till allmänheten.
Så då vet vi alltså vad vi ska ge varandra i julklapp. Och vi kommer alla att bli mycket mera avslappnade och lyckliga när vi väl får våra mobillådor på plats. Dessutom kan man vara kreativ och göra dem själv. Det blir säkert extra uppskattat med en hemsnickrad låda? I och för sig är jag själv inte så särskilt vass på att snickra, men jag kanske kunde tillverka av skokartong och måla personligt och trevligt. Kanske dekorera med lite pärlor? Eller - man kan ju faktiskt virka en mobillåda...
Jag tror jag ska virka en jättestor, som vi kan ha i yogastudion!